Saatiin viimeistä viimein koepaikka Ninjan kanssa ja vieläpä Espooseen. Olisin niin voinut kuvitella, että ennemmin tuolta ylempää tärppää.. :o Collieyhdistyksen järkkäämä koe, hiekkakenttä palolaitoksen vieressä. Sää oli vähemmän mairitteleva, me suoritettiin numerolla 1 ja erikoisvoittajaluokka aloitti kokeen. Oli kyllä järkyttävän jännää, elämän eka evl-koe ja en edes nähnyt kehää ennakolta.
kenttä ilmoteltasta kuvaten |
liikejärjestys ilmopisteen vieressä auton lasin takana suojassa sateelta |
En ollut koskaan tajunnut, että liikejärjestys on tiedossa ennakolta. Ilmeisesti sen pitäisi jotenkin auttaa jäsentämään kehää ekana suorittavalla..? Itselle riitti kapasitetti siihen, että alkaa tunnarilla ja sitten on ruutu. :D Ja koska jännitti ja en tiennyt miten kehä menee, ajattelin "vähän varmuuden vuoksi" viritellä Ninjaa ruutuun. Virittelin siis kehään mentäessä ennen paikallaoloja. Sitten tietty tunnarin jälkeen ja koska liikkuri vei tunnaritikut sihteerien telttaan, ehdinkin viritellä ihan huolella (lue: liikaa). Eli ei Ninja mitään merkkiä nähnytkään, enhän mie tyhmä edes sille sitä viritellyt kunnolla.. Suoraan siis sinkosi elukka ruutuun. Uups. Siinä sitten pysäyttelin ja koitin ohjata merkille, mutta eihän se sinne osannut. Tietenkään. Eihän tuollaista ole edes treenattu. Jännitys saa ohjaajassa aikaan kaikkea järkevää toimintaa!
Mutta siis liikkeittäin vähennysten syyt:
- seuruussa irtoaa juoksun käännöksissä ja pompottaa liian innokkaana
- zetassa pitäisi olla nopeampi makuu (ai tonne veteen?! t. Ninja)
- luoksetulossa pitäis olla nopeampi makuu (kts. yllä :P) ja minun koulutusvirhe; korjaa vaan asentoa edessä sivulle-käskyllä
- ruutu ei liikkeenä toteudu, uups
- tunnarissa meni ohi omasta rivin loppuun ja palatessa nappasi oman
- ohjatussa vino loppu pa
Säästä huolimatta Ninjalla oli kiva ilme, meillä oli ruutua lukuunottamatta kisakupla kondiksessa ja liikkurikin mahtui meidän kuplaan. :) Kaikesta säädöstä huolimatta saatiin siis 259p ja I-tulos. Jes! Projekti kolmikirjain vol2 etenee.
ps. Kokeessa sai valkkari TK4, kuin hienoa! Ohjaajan auto oli todellisen koiraharrastajan auto, katsokaa vaikka tätä kojelautaa:
2 kommenttia:
Tuo kojelauta :DDD onnea!
Kiitos! Joo tuo kojelauta on kyllä sellainen, ettei varmasti heti tule vastaavaa vastaan. Siinä on nähty vaivaa!
Lähetä kommentti